Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.isced-huila.ed.ao/handle/20.500.14190/112
Title: O Papel das Autoridades Tradicionais na Conservação dos Monumentos Sítios Históricos e Naturais no Município de Caluquembe
Creator: Ndjandja, Cristina
First Advisor: Nhulilivali, Narciso Félix José
Abstract: O presente trabalho, com o título “O Papel das Autoridades Tradicionais na Conservação dos Monumentos Sítios Históricos e Naturais no Município de Caluquembe” vai contribuir para o enriquecimento bibliográfico na cadeira de História de Angola II do curso de ensino da História do ISCED-Huíla. A pouca abordagem sobre o assunto, remete-nos em darmos o nosso contributo sua a investigação e consequentementedivulgação. Porém, o estudo teve como problema científico: qual é o papel das autoridades tradicionais na conservação dos monumentos sítios históricos e naturais no município de Caluquembe? A pesquisa tem como objectivo geral: analisar o papel das autoridades tradicionais na conservação dos monumentos sítios históricos e naturais no município de Caluquembe. Todavia, para dar resposta ao problema, recorreu-se aos seguintes métodos:método qualitativo, quantitativo, pesquisa bibliográfica, descritivo, método histórico e o método comparativo, foi também aplicado dois inquéritos, um por questionário e por entrevista. Quanto aos resultados, a maioria dos estudantes inquiridosafirmaram a necessidade daimplementação do tema no programa curricular de História de Angola II eministrar palestras sobre o mesmocomvista a melhoria do processo de ensino/aprendizagem e consequentementeaumentar o nível de conhecimento dos estudantes sobre o assunto; Que se crie protocolosculturais com outros municípios, entrea direcção do ISCED-Huíla e administração municipal do município para a troca de experiências entre professores e comunidade.Finalmente, em função dos resultados alcançados doinquérito submetido aos estudantes,extraímos as conclusões e sugestões.
Abstract: The present work, entitled “The Role of Traditional Authorities in the Conservation of Historic and Natural Monuments and Sites in the Municipality of Caluquembe” will contribute to the bibliographic enrichment in the subject of History of Angola II of the History teaching course at ISCED-Huíla. The little approach on the subject, leads us to give our contribution to the investigation and consequently dissemination. However, the study had as a scientific problem: what is the role of traditional authorities in the conservation of historical and natural monuments in the municipality of Caluquembe? The research has as general objective: to analyze the role of traditional authorities in the conservation of monuments, historical and natural sites in the municipality of Caluquembe. However, to answer the problem, the following methods were used: qualitative and quantitative methods, bibliographic research, descriptive, historical method and the comparative method, two surveys were also applied, one by questionnaire and one by interview. As for the results, most of the students surveyed stated the need to implement the theme in the curriculum of History of Angola II and give lectures on it with a view to improving the teaching/learning process and consequently increasing the students' level of knowledge about the subject. the subject; That cultural protocols be created with other municipalities, between the direction of ISCED-Huíla and the municipal administration of the municipality for the exchange of experiences between teachers and the community. Finally, based on the results obtained from the survey submitted to the students, we drew conclusions and suggestions.
Keywords: autoridades tradicionais
conservação
monumentos
sítios Históricos
município de Caluquembe
Country: Angola
Publisher: Instituto Superior de Ciências de Educação da Huíla
Access: Acesso Aberto
Issue Date: 23-Nov-2022
Appears in Collections:Ensino da História / History Teaching

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
História- Cristina Ndjandja.pdf1.42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.