Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.isced-huila.ed.ao/handle/20.500.14190/113
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Longuenda, André Quintas | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-15T09:42:24Z | - |
dc.date.available | 2023-02-15 | - |
dc.date.available | 2023-02-15T09:42:24Z | - |
dc.date.issued | 2022-02-14 | - |
dc.identifier.uri | http://localhost:8080#/jspui/handle/20.500.14190/113 | - |
dc.description.abstract | This work was developed based on the unsatisfactory results observed in solving complex electrical circuits in 12th grade students, Magistério Comandante Liberdade. Thus, this work aims to improve the teaching-learning process (PEA) of electrical circuits in an interdisciplinary way, particularly in the application of Kirchhoff's Laws, through the resolution of systems of linear and differential equations. For the understanding of this theme some fundamental concepts are indispensable, such as: voltage, electric current and electrical resistance, node, meshes, systems of linear and differential equations. The investigation was developed based on the following tasks: 1. Diagnose the current state of the PEA in Physics, specifically in the resolution of problems and exercises related to complex electrical circuits of direct current, at Escola Magistério Comandante Liberdade; 2. Psychopedagogical basis of the Physics teaching-learning process; 3. Prepare a proposal methodology to improve the resolution of problems of complex electrical circuits of direct current applying Kirchhoff's laws in the 12th grade in the Magistério Comandante Liberdade. | pt |
dc.language | por | pt |
dc.publisher | Instituto Superior de Ciências de Educação da Huíla | pt |
dc.rights | Acesso Aberto | pt |
dc.subject | Processo de Ensino e Aprendizagem (PEA) | pt |
dc.subject | Circuito Complexo | pt |
dc.subject | Leis de Kirchhoff | pt |
dc.subject | interdisciplinaridade | pt |
dc.title | A Interdisciplinaridade na Resolução de Problemas De Circuitos Eléctronicos aplicando as leis Kirchhoff na 12ª Classe | pt |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt |
dc.contributor.advisor1 | Kessongo, Joaquim Pedro | - |
dc.description.resumo | presente trabalho foi desenvolvido com base nos resultados insatisfatórios observados na resolução de circuitos eléctricos complexos nos alunos da 12ª classe, Magistério Comandante Liberdade. Deste modo, este trabalho tem como objectivo melhorar o processo de ensino-aprendizagem (PEA) dos circuitos eléctricos de um modo interdisciplinar, particularmente na aplicação das Leis de Kirchhoff, por meio da resolução sistemas de equações lineares e diferenciais. Para o entendimento desta temática alguns conceitos fundamentais são indispensáveis, tais como: tensão, corrente eléctrica e resistência eléctrica, nó, malhas, sistemas de equações lineares e diferenciais. A investigação foi desenvolvida com base nas seguintes tarefas: 1. Diagnosticar o estado actual do PEA da Física, concretamente na resolução de problemas e exercícios relacionados com os circuitos eléctricos complexos de corrente contínua, na Escola Magistério Comandante Liberdade; 2. Fundamentação psicopedagógica do processo de ensino-aprendizagem da Física; 3. Elaborar uma proposta metodológica para melhorar a resolução de problemas d circuitos eléctricos complexos de corrente contínua aplicando as leis de Kirchhoff na 12ª classe na Magistério Comandante Liberdade. | pt |
dc.publisher.country | Angola | pt |
dc.publisher.department | Departamento de Ciências Exactas e Naturais | pt |
dc.publisher.initials | ISCED-Huíla | pt |
dc.subject.cnpq | Área de Pesquisa::Ciências da Exactas e Naturais | pt |
Appears in Collections: | Ensino da Física / Physics Teaching |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Física-André Quintas Longuenda.pdf | André Quintas Longuenda | 612.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.