Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.isced-huila.ed.ao/handle/20.500.14190/163
Title: Interdiciplinaridade Matemática/Química No Acerto De Equações Química: Oportunidade Para A Promoção Da Aprendizaagem
Creator: Paulino, Judite Patrícia Fernandes
First Advisor: Pinto, Carlos Alberto Rodrigues
Abstract: As dificuldades de aprendizagem estão refletidas no meio educacional como factor condicionante do fracasso do educando no processo de ensino-aprendizagem, na preparação para o mundo do trabalho e no acesso ao exercício pleno da cidadania. A presente investigação tenta responder a pergunta ‘como os pais entendem o seu papel na aprendizagem escolar dos filhos?’ e logo, o seu objectivo foi identificar as ideias de pais sobre o papel da família na aprendizagem escolar das crianças e adolescentes. Assim, a investigação começou por uma análise da bibliografia nos aspectos relativos ao papel cada interveniente do processo de ensino-aprendizagem, com ênfase para pais e encarregados de educação e culminou com a análise respostas de um grupo de pais a um inquérito por questionário para avaliar a ideias de determinada realidade. Os resultados mostram uma diversidade de ideias dos pais que também acarreta uma variedade de formas de intervenção dos mesmos na vida escolar dos filhos. Isto convida a escola a uma forma mais activa e mobilizadora da integração pais-escola.
Abstract: The learning difficulties are reflected in the education way as factor condicionante of the student's failure in the teaching-learning process, in the preparation for the world of the work and in the access to the full exercise of the citizenship. To present investigation he/she does try to answer the question 'how do the parents understand his/her role in the children's school learning?' and therefore, his/her objectivo was to identify the parents' ideas on the paper of the family in the children's school learning and adolescents. Like this, the investigation began for an analysis of the bibliography in the relative aspects to the paper each intervening of the teaching-learning process, with emphasis for parents and education person in charge and it culminated with the analysis answers of a group of parents to an inquiry for questionnaire to evaluate to you idealize certain reality. The results show a diversity of the parents' ideas that also carts a variety in ways of intervention of the same ones in the children's school life. This invites the school to a form more activa and mobilizadora of the integration parents-school.
Keywords: Química
Química
Country: Angola
Publisher: Instituto Superior de Ciências de Educação da Huíla
Access: Acesso Aberto
Issue Date: 2022
Appears in Collections:Ensino da Química / Chemistry Teaching

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Química_Judite Paulino.pdfTrabalho de Licenciatura1.39 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.