Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.isced-huila.ed.ao/handle/20.500.14190/171
Title: Exploring the Metacognitive Online Reading Strategies of Teacher Trainees of English at ISCED-HÚILA
Creator: Makala, Francisco Camati Chissuilo
First Advisor: Cacumba, Joaquim Sapalo Castilho
Abstract: Este estudo explora o uso de estratégias metacognitivas de leitura online por professores estagiários de inglês no ISCED-Huíla. O estudo investiga o uso de estratégias metacognitivas de leitura online, bem como examina as estratégias metacognitivas de leitura online mais e menos empregadas por professores estagiários de inglês no ISCED-HuíLA. O inquérito on-line de estratégias de leitura (OSORS) foi distribuído a 21 professores estagiários do 3º ano de inglês do ISCED-HÚILA matriculados no ano letivo 2021-2022. Os dados foram analisados por meio de estatística descritiva quantitativa. O estudo revela que, em primeiro lugar, os professores estagiários do 3º ano de Inglês do ISCED-Huíla empregam estratégias metacognitivas de leitura com diferentes amplitudes de frequência. Em segundo lugar, eles utilizam estratégias de resolução de problemas e estratégias globais de leitura em uma faixa de alta frequência e estratégias de leitura de apoio em uma faixa de frequência moderada. Em terceiro lugar, embora as estratégias de resolução de problemas sejam maioritariamente empregadas por professores estagiários do 3º ano de inglês no ISCED-Húila, as estratégias de leitura metacognitiva altamente aplicadas são estratégias globais de leitura. Por último, a maioria das estratégias metacognitivas de leitura menos utilizadas pelos professores estagiários do 3º ano de inglês no ISCED-Húila são estratégias de leitura de apoio. Com base nos resultados do estudo, são sugeridas recomendações para futuras investigações e para os formuladores de políticas no contexto da EFL.
Abstract: This study explores the use of metacognitive online reading strategies by teacher trainees of English at ISCED-Huíla. The study investigates the use of metacognitive online reading strategies as well as examines the most and least employed metacognitive online reading strategies by teacher trainees of English at ISCED-HuíLA. The on-line survey of reading strategies (OSORS) was distributed to 21 3rd year teacher trainees of English at ISCED-HÚILA enrolled in the 2021-2022 academic year. The data were analyzed through quantitative descriptive statistics. The study reveals that, firstly, 3rd year teacher trainees of English at ISCED-Huíla employ metacognitive reading strategies with different range of frequency. Secondly, they utilize problem-solving and global reading strategies in a high frequency range and support reading strategies in a moderate frequency range. Thirdly, although problem solving strategies are mostly employed by 3rd year teacher trainees of English at ISCED-Húila, the highly applied metacognitive reading strategies are global reading strategies. Lastly, the majority of least employed metacognitive reading strategies by 3rd year teacher trainees of English at ISCED-Húila are support reading strategies. Based on the findings of the study, recommendations are suggested for further investigations and for policy-makers in EFL context.
Keywords: Online Reading
Metacognition
Metacognitive Online Reading Strategies
Country: Angola
Publisher: Instituto Superior de Ciências de Educação da Huíla
Access: Acesso Aberto
Issue Date: 25-Jul-2022
Appears in Collections:Ensino da Língua Inglesa / English Language Teaching

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Francisco Makala.pdf3.66 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.