Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.isced-huila.ed.ao/handle/20.500.14190/236
Title: O Contributo da Ética de Adela Cortina na Formação do Indivíduo: Um Estudo Junto dos Estudantes do 4º ano de Filosofia do ISCED- HUÍLA
Creator: Muteca, Francisca
First Advisor: Numbi, Germano Ch. Funda
Abstract: O presente trabalho tem como tema: O Contributo da Ética de Adela Cortina na Formação do Indivíduo. A formulação do problema está estruturada da seguinte maneira: Em que consiste o Contributo da Ética de Adela Cortina na formação do Individuo? Deste problema elaborou-se o seguinte objectivo geral: Descrever o Contributo da Ética de Adela Cortina na Formação do Individuo. A partir do objectivo geral formulou-se as seguintes perguntas científicas: Quais são os referentes teóricos e metodológicos que sustentam o Contributo da Ética de Adela Cortina na Formação do Individuo? Qual é o estado actual do Contributo da Ética de Adela Cortina na Formação do Individuo? Que estratégias a utilizar de modo a elevar o grau de conhecimentos dos estudantes sobre o Contributo da Ética de Adela Cortina na Formação do Individuo? Quais são os resultados que se obterão com a elaboração de um quadro teórico sobre o Contributo da Ética de Adela Cortina na Formação do Indivíduo? Para fazer face as perguntas da investigação empreendeu-se as seguintes tarefas da investigação: fundamentação teórica e metodológica que sustentam o Contributo da Ética de Adela Cortina na Formação do Individuo. Diagnóstico do estado actual na Formação do Individuo; elaboração do quadro teórico que serviu de base par determinar o grau de conhecimento dos estudantes. Para se atingir os objectivos preconizados utilizou-se os métodos de nível teórico: Hermenêutico, histórico- lógico, análise-síntese comparativa, descritivo, indutivo. De nível empírico: observação e questionário e de nível estatístico ou matemático. A parte empírica da investigação revelou que a maior parte dos estudantes na ordem de 70% têm fraco conhecimento sobre o Contributo da Ética de Adela Cortina na Formação do Indivíduo, daí à pertinência desta investigação. Tal défice de conhecimento deve-se a falta de uma abordagem da temática na cadeira de Ética e Axiologia, bem como a falta de uma unidade temática na cadeira de Filosofia Contemporânea
Abstract: The present work has as theme: contribution of Adela's Ethics Curtains in the Individual's Formation. The formulation of the problem is structured in the following way: In what it consists the Contribution of Adela's Ethics Curtains in the Individual's formation? Of this problem the following general objective was elaborated: To describe the Contribution of Adela's Ethics Curtains in the Individual's Formation. Starting from the general objective it was formulated the following scientific questions: Which are the referring ones theoretical and methodological what sustain the contribution of Adela's Ethics Curtains in the Individual's Formation? Which is the current state of the Contribution of Adela's Ethics Curtains in the Individual's Formation? Do what strategies to use from way to elevate the degree of the students' knowledge about the Contribution of Adela's Ethics Curtain in the Individual's Formation? Which are the results that will be obtained with the elaboration of a theoretical picture about the Contribution of Adela's Ethics Curtains in the Individual's Formation? To do face the questions of the investigation it was undertaken the following tasks of the investigation: theoretical and methodological recital that you/they sustain the Contribution of Adela's Ethics Curtains in the Individual's Formation. Diagnosis of the current state in the Individual's Formation; elaboration of the theoretical picture that it served as base to determine the degree of the students' knowledge. To reach the extolled objectives it was used the methods of theoretical level: Hermeneutic, historical - logical, analysis-synthesis comparative, descriptive, inductive. Of empiric level: observation and questionnaire and of level statistical or mathematical. The empiric part of the investigation revealed that most of the students in the order of 70% has weak knowledge about the Contribution of Adela's Ethics Curtains in the Individual's Formation, then to the pertinence of this investigation. Such knowledge deficit is due the lack of an approach of the theme in the chair of Ethics and Axiologia, as well as the lack of a thematic unit in the chair of Contemporary Philosophy
Keywords: Disciplina
Indisciplina
Acções metodológicas
Escola
Country: Angola
Publisher: Instituto Superior de Ciências de Educação da Huíla
Access: Acesso Aberto
Issue Date: 24-Oct-2021
Appears in Collections:Filosofia / Filosophy

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Francisca Muteca -Trabalho de Licenciatura.pdfTrabalho de Licenciatura448.87 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.