Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.isced-huila.ed.ao/handle/20.500.14190/43
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLombe, Maisa da Conceição Mayer Alkaim-
dc.date.accessioned2023-02-14T11:14:31Z-
dc.date.available2023-02-14-
dc.date.available2023-02-14T11:14:31Z-
dc.date.issued2022-11-26-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080#/jspui/handle/20.500.14190/43-
dc.description.abstractThe purpose of this study is to describe the influence of the use of literary texts in improving EFL students’ reading skills at “ISCED-Huila”. From my experience as an EFL teacher trainee at “ISCED-Huila”, I have observed that many of peer trainees find it difficult and boring the literary material in reading activities. As a result, students narrow their world-view and diminish their foreign language education (Hall, 2015), and students barely develop interpretative abilities, and decreasing their insight, opportunities to understand other cultures and their readability (Yeasmin, 2011). 2 EFL teachers and 25 EFL students participated in the study by completing a questionnaire. The main findings indicated that a) literature is a powerful tool for language developing because it provides a motivating drive for performing reading habits and skills due to its spectacular features that cannot be found in other type of texts; b) teachers of English at ISCED-Huila English sector use mostly non-fiction and folklore in their lectures; c) teachers of English at ISCED-Huila use literature because it leads to language enrichment, cultural enrichment, and because they are authentic materials and provide personal involvement; finally, d) teachers of English at ISCED-Huila English Sector apply book review and book discussion. However, classroom storytelling and creative writing in English lectures are not much used.pt
dc.languageporpt
dc.publisherInstituto Superior de Ciências de Educação da Huílapt
dc.rightsAcesso Abertopt
dc.subjectLiteraturapt
dc.subjectMaterias Literáriopt
dc.subjectAbilidades de Leiturapt
dc.titleInvestigating the role of literature in improving efl students’ reading skills at “ISCED-Huíla”pt
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt
dc.contributor.advisor1Tweuhanda, Délcio Jacob Felicidade-
dc.description.resumoO objetivo deste estudo é de descrever a influência do uso de textos literários na melhoria das habilidades de leitura dos alunos de Inglês como língua estrangeira (ILE) no “ISCED-Huila”. Da minha experiência como aspirante à professor de língua inglesa no “ISCED-Huila”, notei que muitos dos meus colegas acham difícil e entediante o use de textos literário nas atividades de leitura. Como resultado, os alunos estreitam sua visão de mundo e diminuem sua educação em língua estrangeira (Hall, 2015); por outro lado, tendem a não desenvolver habilidades interpretativas e diminuem sua percepção, oportunidades de entender outras culturas e suas habilidades de leitura (Yeasmin, 2011). 2 Professores de ILE e 25 alunos de ILE participaram do estudo preenchendo questionários. Os principais resultados indicaram que a) a literatura é uma ferramenta poderosa para o desenvolvimento da linguagem, pois fornece um impulso motivador para o desenvolvimento de hábitos e habilidades de leitura devido às suas características únicas que não podem ser encontradas em outros tipos de textos; b) os professores de Inglês do ISCED-Huila utilizam maioritariamente não-ficção e folclore nas suas aulas; c) os professores de inglês do ISCED-Huila utilizam materiais literário porque leva ao enriquecimento linguístico, enriquecimento cultural, e porque são materiais autênticos que proporcionam envolvimento pessoal; finalmente, d) os professores de Inglês do ISCED-Huila aplicam a revisão e discussão de livros. No entanto, a contação de histórias em sala de aula e a escrita criativa nas aulas de inglês não são muito utilizadaspt
dc.publisher.countryAngolapt
dc.publisher.departmentDepartamento de Línguas e Ciências Humanaspt
dc.publisher.initialsISCED-Huílapt
dc.subject.cnpqÁrea de Pesquisa::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICApt
Appears in Collections:Ensino da Língua Inglesa / English Language Teaching

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Inglês - Maisa Lombe.pdf3.63 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.