Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.isced-huila.ed.ao/handle/20.500.14190/74
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMbuete, Suzana Fute Tchipalanga-
dc.date.accessioned2023-02-14T14:11:24Z-
dc.date.available2023-02-14-
dc.date.available2023-02-14T14:11:24Z-
dc.date.issued2022-05-27-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080#/jspui/handle/20.500.14190/74-
dc.description.abstractAlthough still little studied, adolescence has been seen since ancient times through the prism of impulsivity and excitability. The present work has as its theme: Consequences of teenage pregnancy on the school performance of 8th and 9th grade students at Somafel Matala School. Scientific Problem: What are the consequences of teenage pregnancy on the School Performance of 8th and 9th Grades students at Somafel Matala School? Object of study: consequences of teenage pregnancy on school performance. General objective: To describe the consequences of teenage pregnancy on the School Performance of the 8th and 9th graders at Somafel Matala School. Specific objectives: (1) Identify the theories that address the issue raised; (2) Characterize the current situation of the consequences of teenage pregnancy in the School Performance of the Pupils of 8th and 9th Grades at Somafel Matala School; (3) Design, apply and interpret the questionnaire survey applied to Pupils of 8th and 9th Grades at Somafel Matala School. Field of Action: The present study is circumscribed within the scope of Developmental Psychology, specifically at Somafel Matala School. With a descriptive design and quantitative approach. The population was composed of 18 teachers and 45 students of the 8th and 9th grades at Somafel Matala School. The sample was composed of 10 teachers and 35 female students of the referred school, chosen taking into account the criteria of a non-probabilistic sampling by convenience. As instrument of data collection the questionnaire survey. The following methods were used: Historical-logical; analysis-synthesis, questionnaire survey, statistical methods. The results indicate The results indicate that the subjects surveyed consider as consequences of teenage pregnancy on the school performance of female students of the 8th and 9th grade in Somafel -Matala school: seeking unskilled work to support their children; school failure; school dropout.pt
dc.languageporpt
dc.publisherInstituto Superior de Ciências de Educação da Huílapt
dc.rightsAcesso Abertopt
dc.subjectconsequênciaspt
dc.subjectgravidezpt
dc.subjectadolescênciapt
dc.titleConsequências Da Gravidez Na Adolescência No Rendimento Escolar Das Alunas Da 8ª E 9ª Classes, Na Escola Somafel Matalapt
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt
dc.contributor.advisor1Calenga, Isaac Avelino-
dc.description.resumoEmbora ainda pouco estudada, a adolescência tem sido estudada através das lentes de impulsividade e excitabilidade desde os tempos antigos. O tema deste estudo: As conseqüências da gravidez adolescente no desempenho escolar das alunas das 8ª e 9ª séries da Escola Somafel em Matala. Problema de pesquisa: Quais são as conseqüências da gravidez na adolescência sobre o desempenho acadêmico das alunas das 8ª e 9ª séries da Escola Somafel em Matala? Objeto de pesquisa: o impacto da gravidez adolescente no desempenho escolar. Objetivo geral: Descrever as conseqüências da gravidez adolescente sobre o desempenho acadêmico das alunas das 8ª e 9ª séries da Escola Somafel em Matala. Objetivos específicos: (1) Descrever as teorias relevantes para o problema em consideração; (2) Caracterizar a situação atual com relação ao impacto da gravidez adolescente no desempenho acadêmico; (3) Desenvolver, administrar e interpretar um questionário conduzido entre estudantes do sexo feminino das séries 8 e 9 da Escola Somafel em Matala. Área de atividade: Este estudo está sendo realizado no campo da psicologia do desenvolvimento, especificamente na Escola Somafel em Matala. É de natureza descritiva e quantitativa. Dezoito professores e 45 alunos da 8ª e 9ª séries da Escola Somafel em Matala participaram do estudo. A amostra era composta por 10 professores e 35 alunas da escola acima referida, seleccionadas de acordo com critérios de amostragem não-probabilísticos. Foi utilizado um inquérito por questionário como instrumento de recolha de dados. Foram utilizados os seguintes métodos: histórico-lógico; análise-síntese, inquérito por questionário, métodos estatísticos. Os resultados indicam que os inquiridos acreditam que as consequências da gravidez adolescente no aproveitamento escolar das alunas do 8º e 9º ano da Escola Somafel-Matala são: procura de trabalho não qualificado para apoiar as crianças, insucesso escolar e abandono escolar.pt
dc.publisher.countryAngolapt
dc.publisher.departmentDepartamento de Ciências Sociais e Educaçãopt
dc.publisher.initialsISCED-Huílapt
dc.subject.cnpqPsicologiapt
Appears in Collections:Psicologia / Psicology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Psicologia- Suzana Mbuete. 27.06.2022.pdfTrabalho de Licenciatura719.57 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.