Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.isced-huila.ed.ao/handle/20.500.14190/43
Title: Investigating the role of literature in improving efl students’ reading skills at “ISCED-Huíla”
Creator: Lombe, Maisa da Conceição Mayer Alkaim
First Advisor: Tweuhanda, Délcio Jacob Felicidade
Abstract: O objetivo deste estudo é de descrever a influência do uso de textos literários na melhoria das habilidades de leitura dos alunos de Inglês como língua estrangeira (ILE) no “ISCED-Huila”. Da minha experiência como aspirante à professor de língua inglesa no “ISCED-Huila”, notei que muitos dos meus colegas acham difícil e entediante o use de textos literário nas atividades de leitura. Como resultado, os alunos estreitam sua visão de mundo e diminuem sua educação em língua estrangeira (Hall, 2015); por outro lado, tendem a não desenvolver habilidades interpretativas e diminuem sua percepção, oportunidades de entender outras culturas e suas habilidades de leitura (Yeasmin, 2011). 2 Professores de ILE e 25 alunos de ILE participaram do estudo preenchendo questionários. Os principais resultados indicaram que a) a literatura é uma ferramenta poderosa para o desenvolvimento da linguagem, pois fornece um impulso motivador para o desenvolvimento de hábitos e habilidades de leitura devido às suas características únicas que não podem ser encontradas em outros tipos de textos; b) os professores de Inglês do ISCED-Huila utilizam maioritariamente não-ficção e folclore nas suas aulas; c) os professores de inglês do ISCED-Huila utilizam materiais literário porque leva ao enriquecimento linguístico, enriquecimento cultural, e porque são materiais autênticos que proporcionam envolvimento pessoal; finalmente, d) os professores de Inglês do ISCED-Huila aplicam a revisão e discussão de livros. No entanto, a contação de histórias em sala de aula e a escrita criativa nas aulas de inglês não são muito utilizadas
Abstract: The purpose of this study is to describe the influence of the use of literary texts in improving EFL students’ reading skills at “ISCED-Huila”. From my experience as an EFL teacher trainee at “ISCED-Huila”, I have observed that many of peer trainees find it difficult and boring the literary material in reading activities. As a result, students narrow their world-view and diminish their foreign language education (Hall, 2015), and students barely develop interpretative abilities, and decreasing their insight, opportunities to understand other cultures and their readability (Yeasmin, 2011). 2 EFL teachers and 25 EFL students participated in the study by completing a questionnaire. The main findings indicated that a) literature is a powerful tool for language developing because it provides a motivating drive for performing reading habits and skills due to its spectacular features that cannot be found in other type of texts; b) teachers of English at ISCED-Huila English sector use mostly non-fiction and folklore in their lectures; c) teachers of English at ISCED-Huila use literature because it leads to language enrichment, cultural enrichment, and because they are authentic materials and provide personal involvement; finally, d) teachers of English at ISCED-Huila English Sector apply book review and book discussion. However, classroom storytelling and creative writing in English lectures are not much used.
Keywords: Literatura
Materias Literário
Abilidades de Leitura
Country: Angola
Publisher: Instituto Superior de Ciências de Educação da Huíla
Access: Acesso Aberto
Issue Date: 26-Nov-2022
Appears in Collections:Ensino da Língua Inglesa / English Language Teaching

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Inglês - Maisa Lombe.pdf3.63 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.